Case: Damen Yachting
branding
Stappen maken met de juiste merkstrategie
Branding is bij veel organisaties een ondergeschoven kindje. Jammer. Want als je merk niet past bij het doel waar je naartoe wilt, is de uitdaging om dat doel te bereiken een stuk groter. Het merk is dan ook cruciaal in het contact met je doelgroep. Een sterk merk brengt verbinding aan tussen alle stakeholders en raakt je doelgroep in het hart. Zo versterk je de relatie met klanten en medewerkers.
De wereld van nu vraagt meer dan ooit om een goeddoordachte merkpositionering. We staan als mensheid voor belangrijke keuzes. Zijn doelstellingen die jarenlang vanzelfsprekend waren dat vandaag de dag nog steeds? Zijn de ooit geformuleerde kernwaarden nog relevant voor de toekomst van jouw merk? Wij helpen je antwoorden te vinden en je merk toekomstbestendig te maken. Samen maken we jouw verhaal rond.
Hoe doen we dat?
Merkstrategie
Het bepalen van hoe we kenmerken, associaties en de juiste lading kunnen verbinden aan jouw merk is stap één. Hierdoor krijgt jouw merk betekenis voor je doelgroep en zorgen we voor een emotionele band tussen merk en mens. Stap twee is dat we je merk in jouw branche of sector een eigen positie laten innemen ‘in het hoofd van je doelgroep’. Dit positioneren op basis van unieke merkwaarden maakt bij Bomondo onlosmakelijk deel uit van de merkstrategie.
Merkuitstraling
Als we eenmaal weten wie je merk is en waar het voor staat, kunnen we het een onderscheidend gezicht geven. Het gevoel en de emotie die het merk oproept zijn essentieel voor het realiseren van de verbinding met doelgroepen. Van kleurgebruik tot vormtaal, van typografie tot tone of voice: wij creëren met design een unieke samenhang tussen alle gezichtsbepalende elementen om te komen tot een consistent en succesvol merk.
Wereldmerken
Dat we veel ervaring hebben met het bouwen van merken ontdek je in onze portfolio. Van het bedenken van een merknaam voor een nieuwe kaas tot de positionering van een wereldwijd actieve superjachtbouwer: het samen met opdrachtgevers definiëren van merkwaarden en de merkpositionering is al ruim 20 jaar ons specialisme. Mooie woorden. Maar nogmaals: je ontdekt het bewijs in de Bomondo portfolio.